Quora ile Trafiğinizi Artırın!

Q

quora ile trafik

Ziyaret kaynaklarınızı  çeşitlendirmek ve daha geniş bir kitleye ulaşmak ister misiniz? Quora ile bu mümkün. Fakat bu konuya geçmeden önce şuna açıklık getirelim. Her marka ya da proje için farklı bir platform öne çıkar. Markanızı büyütmek için sınırsız platform var evet. Fakat buradaki zorluk, hangi platformların markanız için en iyi fırsatları sunduğuna karar vermektir. Ancak, işinizin hangi sektörle alakalı olduğuna bakmaksızın, bugün ulaştığınız alanı genişletmek için en iyi platformlardan biri Quora’dır.

Şimdi bakalım. Bugün kendimize örnek profil olarak Josh Fetcher ismindeki bir kullanıcıyı seçeceğiz, Quora’da 7,000 takipçiyi dört ayda elde etti. Facebook Grubuna 2 bin yeni üye kazandırdı ve 3k e-posta listesine ulaştı. Yani, neden Neil Patel isimli üyenin Quora’ya 2500’den fazla kelime ile uzun cevap yazdığını düşünüyorsun? Çünkü işe yarıyor. Daha uzun yanıtlar Quora’da kullanıcıların dikkatini çekmek için iyi bir etken. Tabii ki bu, cevaplarınızın ne kadar mantıklı olduğu ile de ilgili.

Neden Quora Pazarlama Stratejisine Sahip Olmalısınız?

Bu noktada, etkin bir kullanıcı olmasanız bile, muhtemelen en azından Quora’yı duydunuz. Çünkü şu anda dünyanın en çok ziyaret edilen sitelerinden biri.

Site, kullanıcı tabanıyla ilgili güncellenmiş bilgileri paylaşmadığı halde, 100 milyondan 2016 Nisan ayına kadar aylık 190 milyon kullanıcıya ulaştı.

Ancak, satışlarınızı ve trafiğinizi Quora ile artıramama durumunda size önereceğimi yöntemlerin 3 önemli faydası vardır.

1. Markanız sektörünüzün lideri olarak konumlanır

Quora’nın temel öncülü basittir. Kullanıcılar sorular soruyor ve diğer kullanıcılar onlara cevap veriyor.

Sitede yer alan konular, ebeveynlikten bilgisayar programlamaya kadar düşünebileceğiniz başka bir konuya kadar uzanır – ve bu soruları yanıtlayan kullanıcılar genellikle konuyla ilgili son derece niteliklidir. Sonuç olarak, site uzmanları tarafından yöneltilen soruları isteyen kullanıcılar için bir kaynak haline gelmiştir. Örneğin, yapay zeka hakkında bir soruya cevap veren bu kullanıcı için listelenen niteliklere bir göz atın.

quora ile trafik

Onun eğitim ve tecrübesi bu konuyla ilgili soru yöneltmek için onu benzersiz kılıyor ve bu Quora’nın kullanıcılarının beklediği güvenilirlik seviyelerinden birisidir.

Kullanıcılar sektörünüzle ilgili bilgileri ararken şirketinizin yanıtlarını bulduğunda, markanızı yetkili ya da yetenekli olarak görürler. Bu, “top writer” statüsü elde edebilmek için özellikle önemlidir Bu sıfat,  herhangi bir konudaki en çok görüşe sahip yazarlara verilir.

Mario Peshev’in açıkladığı gibi, WordPress kategorisinde en iyi yazar statüsünü ve bir yıl içinde 1 milyondan fazla cevap görüntülemesi elde edebildi. Bu noktayı kazanmak, sitede güvenilirlik kazanmasına yardımcı oldu ve platformdaki görüşlerini artırmaya devam etti. quora ile trafik

Üst düzey bir yazar olmak, özellikle popüler konular için zorlu bir hedef olmakla birlikte, platformu da sürekli takip etmenizi gerektirir. Bu sayede, sadece sektörünüzle ilgilenen tüketiciler arasındaki yerinizi büyütmekle kalmaz, aynı zamanda şirketinizi bir lider olarak konumlandırırsınız.

Doğru yaklaşımla, bu da işiniz için olası satış ve satışlara dönüşebilir. Bunun temel gereksinimi ise, hedef kitlenize ihtiyacı olduğu konularda yanıtlar sunmaktır.

2. Sitenize Trafik Oluşturun

Quora ile ilgili soruları yanıtladığınızda, kaynaklarınıza ve diğer ilgili içeriğe bağlantılar ekleyebilirsiniz. Örneğin, bu cevaba “Stoklar hakkında bilgi edinmenin en iyi yolu nedir?” Sorusuna bir bakın.

quora ile trafik

Bu kullanıcı bir hisse senedi analiz şirketinin kurucusudur, bu yüzden kesinlikle cevap vermeye yetkilidir. Yanıtı, sadece 1000 kelimeyi geçiyor ve tüketicinin konu hakkında ne bilmesi gerektiğine dair kapsamlı bir genel bakış sunuyor.

Sonunda, daha fazla bilgi edinmek isteyen bir okuyucunun nasıl yardımcı olabileceğine dair bir açıklama ile, şirketine bir bağlantı veriyor.

quora ile trafik

Kullanıcılar cevabını yararlı bulduysa ve önerdiği yöntemleri kullanmak ile ilgilenirse, tıklama şansı yüksektir. Bu yaklaşımın etkili olup olmadığını merak ediyorsanız, Quora’yı üç ay kullandıktan sonra istatistiklerinizi kontrol edin.

 

3. Diğer Yayınlarda Mentions Kazanma

Şansınız varsa, Quora pazarlamasına erişiminiz sitenin kullanıcı tabanının ötesine uzanabilir. Bunun nedeni, artan sayıda sitenin içeriğinin artık Quora’dan kaynaklanmasıdır. Örneğin, google.com’un bir site araması, sitede orijinal olarak görüntülenen bir ton makaleyi gösterir.

quora ile trafik

Bunun neden bu kadar değerli olduğunu açıklamak için, yukarıdaki ekran görüntüsünden ikinci sonuca bir göz atalım. Burada Forbes, Howard Yu’nun “Gelecek on yıl için tahmin edeceğiniz bazı ticari trendler nelerdir?” Sorusuna  cevap verdi.

quora ile trafik

Yukarıdaki ekran görüntüsünde de gördüğünüz gibi, bu cevap web sitesine bir bağlantı içeriyordu. Açık olmak gerekirse, bu bir nofollow linki. Yine de, bu büyük bir sitede ücretsiz reklam anlamına gelir. Seo açısından faydası pek olmasa da size, marka bilinirliği açısından avantaj sağlar. Forbes gibi bir sitede reklam vermenin ne kadar maliyetli olacağını düşündüğünüzde, bu Quora’ya bir cevap yazmak için maliyetsiz ama  çok büyük bir geri dönüşüm olur.

Ancak en iyi yazar Nicolas Cole’un da belirttiği gibi, bu tür bir başarıya ulaşmanın tek yolu, platform üzerinde sürekli olarak yazmaktır. 2013 yılında, tüm yıl boyunca günde bir cevap yazmaya karar verdi.

Aynı yıl içinde Inc Dergisi, HuffPost, PopSugar, TIME, Forbes ve Fortune’da yayınlandı ve Reddit’in ön sayfasına çıktı. Bir yıldan kısa bir sürede en iyi yazarlık statüsünü kazandı ve cevapları bir kaç milyon kez görüntülendi.

Ve bunların hepsi bir şeye bağlıydı: Tutarlılık. Öyleyse, eğer Forbes’a kadar yükselmenize  yardım edecek bir “hızlı kazan” ya da “hack” arıyorsanız, devam edin ve tutarlı olun. Sahip olduğunuz bilgiyi yazmaya başlamak ve onunla devam etmek size maliyetsiz bir geri dönüşüm sağlar. Cole’un platformda başarmış olduğu başarıyı sizde elde edebilirsiniz.

7 Quora Pazarlama İpuçu

Quora, işletmeniz için güçlü bir pazarlama aracı olma potansiyeline sahiptir. Doğru şekilde kullanıldığında, en iyi trafik kaynaklarından biri olabilir.İnandırıcı gelmedi mi? İstatistiklere göz atalım.

quora ile trafik

Sadece bir ay içinde 9,872 oturum, Quora, sadece Facebook tarafından geride bırakılabilen ikinci en yüksek sosyal trafik miktarını sunuyor. Ve bu tür sonuçlara ulaşmak için ilk adım basitçe başlıyor.

Neyse ki bunun zor olmasına gerek yok. Endüstriniz ve deneyimlediğiniz konular hakkında rahatça yazdığınız sürece, soruları yanıtlamaya başlayabilirsiniz. Ancak, çabalarınızın çoğunu bu platformda yapmak ve trafiğinizi buradan sağlamak istiyorsanız, bu yedi Quora pazarlama ipucu size yardımcı olabilir.

  1. Profilinizi Düzenleyin, Anlaşılır ve Şık bir Profil Oluşturun.
  2. Konuyla İlgili “Knows About” Kategorilerini Seçin.
  3. Soruları bulmak için Quora’nın Reklam Platformunu Kullanın
  4. Hedef Kitlenizle İlgili Soruları Seçin.
  5. Değerli İçerikler Yazın.
  6. Dikkat Edecekleri Linkler Kullanın.
  7. En Popüler Yanıtlara Düzenlemeler Önerin.

 

1. Profil Düzeni:

Soruları cevaplamadan önce, profilinizi tamamen tamamlamak için zaman ayırın. Bunu yaptığınız gibi, Quora’nın, profilinizin ilk 50 karakterini, her bir yanıtınızla birlikte içerdiğini unutmayın. Dolayısıyla, markanızın ortaya çıkmasını istiyorsanız, şirketinizin adını en üste eklediğinizden emin olun.

Cevaplarından biri kullanıcı feed’lerinde göründüğünde, bir pazarlama ajansının CEO’su olduğunu hemen öğrenecekler. Bu şekilde, cevapta aldıkları herhangi bir değeri o marka ile  ilişkilendirecekler ve potansiyel olarak bu konuda daha fazla bilgi arayacaklar.

 

2. “Knows About” Kategorilerini seçin.

“Knows About” bölümünü tamamlamanız teknik olarak profilinizi doldurmanın bir parçası olmakla birlikte, niteliklerinizi göstermenin ötesinde bir amaca hizmet eder. Adından da anlaşılacağı gibi, bu bölüm profilinizde aşina olduğunuz tüm konuları gösterir.

quora ile trafik

Buraya eklediğiniz konular, yanıtlanacak alakalı soruları bulmanıza da yardımcı olabilir. Bu bölümü düzenlemeye, sektörünüzle alakalı anahtar kelimeleri ve konuları arayarak başlayabilirsiniz. Ardından, bu konuların her birine kaç kullanıcının abone olduğunu görürsünüz.

Örneğin, “içerik pazarlaması” terimi için aşağıdaki sonuçlara göz atın.

quora ile trafik

Bu durumda, 172.000’in civarında  kullanıcı konuya abone olmuş. Bu, bu kategoride popüler bir cevap yazabilseydiniz, oldukça büyük bir erişim bekleyebilirsiniz demektir.

Öyleyse, bunu “Knows About” bölümüne eklemeyi tercih ettiğinizi varsayalım. Cevap yazmaya hazır olduğunuzda, konuyla doğrudan alakalı popüler soruların bir listesini görürsünüz.

quora ile trafik

Profilinizin bu bölümünü tamamladığınızda bunu aklınızda bulundurun. Bu sayede, alakalı sorular için daha az zaman harcayabileceksiniz ve diğer kullanıcılar için yararlı yanıtlar üretmeye daha fazla zaman ayırabileceksiniz.

3. Soruları Bulmak için Quora’nın Reklam Platformunu Kullanın

Yararlı cevaplar yazmak için harcayacağınız zamana yatırım yapmak istiyorsanız, Quora sitenize trafik çekmek için harika bir yol olabilir. Bununla birlikte, bir soruya cevap vererek ne kadar trafiğin oluşacağını gerçekten bilmek her zaman kolay değildir.

Neyse ki platform, doğru tahminler yapmanıza yardımcı olabilecek birkaç araç sunuyor. Online olarak en çok ziyaret edilen sitelerden biri olarak Quora’nın reklam seçenekleri sunması sürpriz değil. Bu seçenekler, platformdan trafik çekmek için son derece yararlı olabilir. Ayrıca, ücretli bir kampanya başlatmaya hazır olmasanız bile, yeni soruları bulmak ve potansiyellerini tahmin etmek için sitenin reklam platformunu kullanmaya devam edebilirsiniz.

Öncelikle, bir Quora reklam hesabı oluşturmanız ve örnek bir kampanya oluşturmanız gerekir. Quora’nın reklam platformu, şirketlerin reklamlarını birkaç farklı şekilde hedeflemelerini sağlar. Araştırma amaçlı olarak, bunların en faydalısı, Soru Hedefleme’dir.

Kampanyanızın hedefleme bölümüne gittiğinizde, Birincil Hedefleme sekmesinden bu seçeneği seçin.

Buradan, bir anahtar kelime listesi girebileceğiniz bir iletişim kutusu görürsünüz. Cevaplamak istediğiniz sorularla ilgili birkaç anahtar kelime ekleyin. Ardından, haftalık ortalama görünümleriyle birlikte Quora ile ilgili soruların bir listesini görürsünüz.

Örneğin, “finans” ve “kişisel finans” anahtar kelimelerine ilişkin sonuçlara göz atın.

quora ile trafik dönüşümü

Bu sorulardan herhangi biri sizin tecrübenizle ilgiliyse ve haftalık görüntülenmeleri yüksek ise sizin için tercih sebebi olabilir.. Bu durumda, doğrudan bu soruya gitmek için bağlantıyı tıklayabilirsiniz – daha sonra ileride kullanmak üzere bir listeye kaydedebilir  veya cevabınızı hemen yazmaya başlayabilirsiniz.

4. Hedef Kitlenizle İlgili Soruları Seçme

Cevaplayacak soruları seçtikçe, uzmanlığınız ve ilgi alanlarınızla en yakından ilişkili olan trafiği yakalamak kolaydır ve eğer bu özellikler doğrudan kitlenizin soruları ve ihtiyaçları ile uyumluysa, bu harika! Çünkü bu sayede mükemmel bir geridönüşüm alırsınız.

Ancak doğru soruları seçmek genellikle daha fazla düşünmeyi gerektirir. Bunun nedeni, herhangi bir içerik pazarlama stratejisinin temel amacının ana hedef haline gelmesidir.

Faydalı, derinlemesine bir cevap yazmak zaman alır. Ve bu zamana değer hale getirmek için, stratejinizin işletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturması gerekiyor. Bu, yalnızca hedef demografinizin ilgilendiği soruları yanıtlarsanız gerçekleşebilir. Elbette, bu açık olabilir. Ancak, potansiyel müşterilerinizin ve müşterilerinizin sektörünüzdeki diğer uzmanlardan farklı sorular sorduğunu akılda tutmak önemlidir.

Örneğin, bir yazılımcı olduğunuzu varsayalım. Yazılım sorunları, yazılım teknolojisi ve sektörle ilgili sorunlarda meydana gelen değişiklikler ile ilgili karmaşık soruları yanıtlama olasılığınız yüksektir. Sektördeki meslektaşlarınız bu cevapları ilginç bulabilirken, potansiyel müşterilerinizin de yanıtlarınızı sevip sevmediği ile ilgilenin. Ne de olsa, Quora rakiplerinizi etkilemekle ilgili bir platform değil.

Elbette, birkaç derinlikli soruyu cevaplamak, sektörünüzdeki itibarınızı platformda oluşturmanıza yardımcı olabilir. Ancak, kitlenizin sorduğu soru türlerini de yanıtlamadığınız sürece, işletmeniz için gerçek bir değer sunması olası değildir. Yani, yazılımcı örneğine bağlı kalarak, bu, zamanınızı yazılım hataları ve diğer sorunlar gibi konularda daha basit soruları yanıtlamak için daha iyi bir şekilde kullanılabileceği anlamına gelir.

Bu cevaplar uzmanlığınızı vurgulamak için pek fazla bir şey yapmasa da, şirketinizin potansiyel müşterilerin dikkatini çekmesi için çok daha etkili olurlar. Ve bu, sizi nihai olarak, trafik üretimi gibi dijital pazarlama hedeflerinize yaklaştırarak çok daha önemli bir etki yaratır. Bu nedenle, bir cevap yazarken zaman harcamanızdan önce, sorunun, istediğiniz sonuç türlerini ve diğer hedef potansiyeline sahip olduğundan emin olun.

5. Değerli İçerik Yaz

Genelde içerik pazarlamacılığında olduğu gibi, okuyucularınıza değer katıyorsanız yalnızca Quora’da başarılı olursunuz. Siteye göz attıkça ve kullandığınızda, kalitenin nicelikten çok daha önemli olduğunu unutmayın. Kullanıcıların sorduğu çok sayıda soru göz önüne alındığında, olabildiğince çok sayıda cevap yazmayı cazip hale getirebilir.

Bu, özellikle her yeni cevabın sitenize bağlantı vermek için yeni bir fırsat olduğu zihniyetiyle yaklaşırsanız doğrudur. Fakat buna geldiğinde, Quora’da çok fazla içerik var. Fakat asıl önemli olan husus sorulara vereceğiniz yanıtların kullanıcılar tarafında bırakacağı etkidir. Bu nedenle, çok fazla soruya yanıt vermek yerine etkili cevaplar ile daha az soruya yanıt vermek size daha çok saygınlık kazandırır.

6. Link Kullanımı

Quora’nın en büyük avantajlarından biri de cevaplarınıza link ekleme yeteneğidir. Sitelerine trafik çekmek isteyen pazarlamacılar için bu büyük bir fırsat sunuyor. Ancak, kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesini sağlamak için bağlantı yerleşimi ile stratejik olmanız gerekir. Bağlantılarınıza sadece linkler bırakamazsınız. Çünkü kullanıcılar dikkatlerini çekmeyen linklere tıklamaz. Bu durumda siz spammer olarak görünürsünüz.

Bunun yerine, kullanıcıların dikkatini çekebilecek, yanıtınız ile uyumlu bir şekilde kullanıcıların tıklayabileceği linklendirmeleri öneririz. Bu sayede kullanıcıların linklerinize tıklama oranları değişir. Örneğin, yanıtınızda bir blog yazınıza link verebilirsiniz. Ya da benzer nitelikte alakalı bir ürün ya da yazınıza linklendirme yapabilirsiniz.

7. Top Answers’a  Düzenlemeler Öner

Yanıtlarınızı yazmanın yanı sıra, diğer kullanıcıların cevaplarına yönelik düzenlemeler de önerebilirsiniz. Sadece mevcut bir cevabın altına kaydırın ve “Düzenlemeleri Öner” düğmesine tıklayın.

quora ile trafik dönüşümü

Bu, cevabı bir metin editöründe açacak ve size uygun gördüğünüz şekilde düzenleme olanağı sunacaktır. Ancak, başka bir kullanıcının cevabını yalnızca izinleri olmadan değiştiremeyeceğinizi unutmayın. Böylece, yaptığınız tüm düzenlemeler önce onaylanmak üzere cevabın sahibine gönderilir.

Teoride, bu yaklaşımın avantajını görmek zor değildir. Popüler sorulara verilen en iyi cevaplar çok sayıda görüntüleme çekme eğilimindedir. Bu nedenle, sitenizden birinde bir bağlantı almak, trafiği çekmek için kolay bir yol olacaktır.

Ancak hayal edebileceğiniz gibi, düzenlemelerinizi kabul etmek için başka bir yazar ile bağlantı kurmak (ve bağlantınıza dahil etme) zor olabilir.

 

Bugün birçok dijital pazarlama stratejisinde olduğu gibi, Quora’ya hedef kitlenize gerçek bir değer sağlama hedefi ile yaklaşmalısınız. Bunu yapmak için yapmanız gerekenler:

  • Kitlenizin sektörünüzü daha iyi anlamasına yardımcı olun, ilgilendikleri konular hakkında daha fazla bilgi edinin ve hedeflerini gerçekleştirin.
  • Sürekli yaz.
  • Profilinizi, kullanıcılara kim olduğunuzu ve neden size güvenmeleri gerektiğini söylemek için kullanın.
  • Doğru kitleye ulaşma ve sitenize trafik çekme potansiyeline sahip sorular seçerek zaman geçirin.
  • Linklerinizi, okuyuculara niçin tıklamaları gerektiğini anlatan bir açıklama ile birleştirin.

 

Sonuç olarak Quora, herhangi bir şirketin ya da bireyin pazarlama stratejisine değerli bir katkı olabilir. Sonuçlarınızı iyileştirmek için kullanabileceğiniz birçok ipucu ve püf noktası olsa da, başarının anahtarı, platformun yardımcı bir kaynak olarak sunulması ana amacına uygun olarak platformu amacına göre kullanmaktır.

Hostazor ile ilgili sorularınızı Quora üzerinden iletebilirsiniz! 

Yorum Yap

Bir Cevap Yazın

Yazar ; hostazor

Facebook Sayfamız

Bizi Twitter’da takip et

%d blogcu bunu beğendi: