Röportaj: JivoChat Türkiye Yöneticisi Buğra Çil #HostazorPin

R

Soru 1-) Kendinizden ve sizin JivoChat hikayenizden bahsedebilir misiniz?

Cevap -) Tabii. Ben Buğra, 2014’ten bu yana JivoChat’te çalışıyorum. İş Geliştirme Yöneticisi olarak. 2012’de Rusya’da kurulan JivoChat, hızlı bir şekilde uluslararası pazarlara da giriş yaptı. 2014’te ben ABD ve Latin Amerika’da iş geliştirme kısmında görev aldım. 2017’de de şirket Rus-Türk ortaklığı ile yola devam etme kararı aldı ve Türkiye pazarına hızlı bir giriş yaptık. Ben de Türkiye’de genel yönetici oldum.

JivoChat Özellikleri

Soru 2-) JivoChat’in hikayesinden bahsedebilir misiniz?

Cevap -) Biraz önce de bahsettiğim gibi, 2012’de Rusya’da, e-ticaret sitelerinin bir ihtiyacını karşılamak için kuruldu JivoChat. Daha sonra da her online işin tüm iletişim ihtiyaçlarını tek bir yerden yönetebilmesi ideali ile geliştirildi. 2017’de Voximplant entegrasyonumuz ile çağrı merkezi bile sunabilir hale geldik. Hedefimiz de küçük-orta işletmelerin takım içi konuşmaları, müşteri iletşimi yönetimi ve dönüşüm takibi gibi hayati ihtiyaçlarını tek bir uygulamadan sunabilmek. Dünyada en çok kullanılan ikinci, Türkiye’de ise birinci canlı destek çözümüyüz. Türkiye’ye özellikle önem veriyoruz, çünkü Türkiye’de müşteri memnuniyeti yönetim kültürü ne yazık ki oluşmamış durumda. Buradaki misyonumuz, bunun ne kadar kolay ve mantıklı olduğunu kullanıcılarımıza gösterip, bu kültürle barıştırabilmek. E-ticarette hızlı büyüyen bir ülkeyiz, bu kültüre adapte olabilen işler ayakta kalabilecekler. İnsanlar artık arama yapmaktansa, mail atmaktansa, hızlı bir şekilde sorusunu sorup cevap alabilmek istiyor.

JivoChat’in Entegre edilebildiği Yazılımlar

Soru 3-) JivoChat’in bir çok rakibi var fakat JivoChat gerek yapısı gerek entegrasyonları ile fark  yaratıyor. Rakipleriniz ile size göre en büyük farkınız nedir?

Cevap -) Türkiye özelinde konuşacak olursam, Türkçe destek hattımızın olması tabii ki en büyük avantajımız. Ürün bazlı olarak da her zaman şunu söylüyoruz, daha ucuza daha iyisini bulabilirseniz o fiyattan size veririz. İdealimiz olan tek uygulama ile tüm iletişimi yönetme vaadimiz bizi farklı kılıyor. Facebook sayfasından, Telegram kanalına, Web sitenizden, mobil uygulamanıza tüm iletişim kanallarını JivoChat’e bağlayabiliyorsunuz. Hatta telefon numaranızı da bağlayarak çağrı alıp/gönderme dahi yapabiliyorsunuz. Kendimizi sürekli yeniliyoruz ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını çok ciddiye alıyoruz. Bize gelen müşteri taleplerini ciddiyetine ve talep sıklığına göre sıraya alıyor ve 6 ay içerisinde sunmaya çalışıyoruz. Hal böyle olunca da müşteri memnuniyeti odaklı bir uygulamayız diyebilirim. Rakiplerimizden en büyük farkımız da bu olsa gerek. En ucuza, en iyisi.

Soru 4-)  Bizimde merak ettiğimiz, herkesin ayrıca beklediği bir özellik var. WhatsApp entegrasyonu için kesin bir tarih var mı?

Cevap -) WhatsApp konusu çok karışık bir konu. Biz WhatsApp’ın resmi partnerlerindeniz. Public API yani halka açık entegrasyonlarını duyurmalarını bekliyoruz. Tarafımızda tüm hazırlıklar tamamlandı, ancak onların onayı olmadan bunu müşterilerimize açamıyoruz. Yasal olmayan şekilde WhatsApp entegrasyonu sunan küçük çözümler var, buradan da okuyanları uyarmak istiyorum, kesinlikle bu yolu kullanmayın. Hem verinizin pazarlanması söz konusu, hem de WhatsApp telefon numaranıza yaptırım yapabilir. En güvenli seçenek şu an beklemek. WhatsApp’tan bizim aldığımız duyum 2019’un ilk çeyreğinde yayınlanacağı yönündeydi, ama hala bekletiyorlar.

Soru 5-) Türkiye pazarında kullanıcılarınızın en çok beğendiği özelliğiniz nedir?

Cevap -) Güzel bir soru. Türkiye’de genellikle orta ölçekte e-ticaret siteleri bizi kullanıyor. En beğendikleri özellik de akıllı tetikleyiciler özelliğimiz. Bu özellikte belirlenen koşullar sağlandığında ziyaretçilere otomatik mesajlar gösteriyor ama ziyaretçi bunun otomatik bir mesaj olduğunu anlayamıyor, gerçek bir mesaj gibi görüyor. Tıpkı mağazaya gelen bir müşteriye eşlik etmek gibi, bu da haliyle müşteri-iş yeri bağı yaratıyor ve satışlarını artırabiliyorlar. Örneğin, “şemsiyeler sayfasında 10 saniyeden fazla beklediyse ve siteye ilk gelişiyse şu mesajı göster: Merhaba! Size harika bir şemsiye önerim var, hangi renk bakıyordunuz?” gibi bir tetikleyici kurulabiliyor. İkinci olarak da her platformla bağlayabilmeleri tabii. E-posta kanalı özellikle çok tutuldu. Çünkü e-posta üzerinden gelen talepleri temsilcileri genelde bekletiyor, takip etmesi çok zor yöneticilerin. Bizim sistemde normal sohbet gibi tek bir panele düştüğü için, hemen cevaplayabiliyorlar ve yöneticiler de takip edebiliyor kolayca.

JivoChat Akıllı Tetikleyicileri

Soru 6-) Hostazor olarak JivoChat sayesinde websitemizde aldığımız dönüşümler %40 civarında bir artış gösterdi. Ayrıca Hostazor ve JivoChat partnerliği de özellikle 2019’da göze çarpan bir birliktelik. Partner konusunda Türkiye’de yeterli seviyelere ulaştınız mı?

Cevap -) Partnerlik programımızda hala beklediğimiz yerde değiliz. Aslında harika bir ortaklık planı sunuyoruz. Gerçekten işe yarar bir uygulamayı müşterilerinize önerin, hem müşterilerinize ucuza verelim lisansımızı, hem de sizle yüzde 30 oranında gelir paylaşımı yapalım. Daha fazla yere ulaşabilmek istiyoruz. Bazen iş durgunluğu sebebiyle, bazen de belki kendimizi net ifade edemediğimiz için katılmıyor firmalar partnerliğe, ancak hiçbir taahhüt bulunmuyor, aklınızın kenarında bulunsun, birisi canlı desteğe ihtiyaç duyarsa bizi önerin diyoruz. Hostazor gibi partnerlere ihtiyacımız var doğrusu. Umarım 2019 Eylül’de yeni partnerlik programı duyurumuzla daha fazla kişiye ulaşabileceğiz. O da sürpriz olsun, bir dahaki sefere paylaşırız, hala üzerinde çalışıyoruz.

Soru 7-) Çağrı Merkezinin mobilizasyonu JivoChat sayesinde mümkün oldu. Bu özelliğiniz en çok hangi sektörde sizi öne çıkardı?

Cevap -) Çağrı merkezini JivoChat’e bağlamanın ana avantajı, müşterilerle olan diyaloğu tek yerde kolayca görüntüleyebilmek tabii. Birisiyle telefondan konuştuktan sonra, canlı desteğe gelirse ses kaydı orada oluyor, temsilci kaydı dinleyerek cevabını hazırlayabiliyor. Özellikle turizm sektörü çok sık kullanıyor bu özelliğimizi. Çünkü sadece Türkiye değil yurtdışından da telefon numarası almak çok kolay ve hesaplı. Turizm firmaları faaliyet gösterdikleri ülkelerde telefon numaraları alarak hem canlı destek hem de telefon desteği vererek müşterilerine rahat bir iletişim kapısı açıyorlar. Bu da haliyle güveni artırıyor ve satışlar da beraberinde artıyor. Türkiye’de şu anda telefon numarası alımı sunamıyoruz Telekomünikasyon yasası değişikliği sebebi ile, ama kendi SIP telefonunuzu bağlayabiliyorsunuz sistemimize. İnşallah yakında tekrar sunacağız numara alımını da.

Soru 😎 Gelecekte JivoChat’de bizi bekleyen yeniliklerden ipuçları verebilir misiniz?

Cevap -) JivoChat bu sene çok daha kapsamlı bir hale gelecek. Dediğim gibi firmaların tüm iletişimini tek yerden yönetebilmesi hedefiyle geliştiriyoruz ürünü. Yakında müşterilere durumlar atama (satış için görüşüldü, satış yapıldı, tekrar aranmasını istemiyor gibi), telefon randevusu verme (sohbet penceresinden numaralarını girip beni şu tarihte arayın diyebilecek ziyaretçiler), geliştirilmiş JivoChat içi CRM çözümü, takım içi sohbette geliştirmeler (kanallar, toplu sohbetler, etiketleme özelliği vs.), müşterilere atanmış temsilciler, daha detaylı istatistik sistemi ve kullanım tavsiyeleri gibi ek geliştirmeleri çok yakında yayına alacağız. Ayrıca, büyük ihtimalle 2019 sonunda da fiyatlandırmamızı değiştireceğiz ve aynı paraya daha fazla temsilci sunabileceğiz.

JivoChat’in avantajlı dünyasından şimdi yararlanmak için hemen 15 gün ücretsiz olan demo hesabınızı oluşturun. Oluşturmak için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz.

Yorum Yap

Bir Cevap Yazın

Yazar ; hostazor

Facebook Sayfamız

Bizi Twitter’da takip et

%d blogcu bunu beğendi: