Categories: Genel

Yeni Chrome Reklam Engelleyici ile Geliriniz mi Düştü?

 

Bazı raporlara göre, Dünya’daki İnternet kullanıcılarının en az % 40’ının etkin bir reklam engelleyicisi yüklemiş. Chrome’un 2018 yılında yaptığı yenilikler ile reklam ağı üzerinden gelir etmek epey kasvetli görünüyor.  Sizin içinde öyle mi? Bununla birlikte, Chrome’un yeni özelliği reklam destekli web’i inşaa etmenin anahtarı olabilir.

Bununla birlikte, reklamlarını web sitelerinden para kazanmak için kullanan işletme sahipleri için, bu korkulacak bir endişe değil. Gerçekten bilmek istediğiniz şey şudur: Chrome’un reklam engelleyicisi gelirinizin değişmesine neden oluyor mu? Bu sorunun cevabı, eğer adblocker yani reklam engelleyicisi sonrasında gelirinizin azaldığını işaret ediyorsa, bu konuda çözüm yolları aramaya bizimle birlikte başlayabilirsiniz.

Reklam engellemek aslında daha çok içerikten çok reklama yer veren siteleri hedef alıyor. Bugün, reklam engelleme, reklamverenler, Google ve web siteniz arasındaki ilişkiyi inceleyeceğiz. Ardından, sitenizden para kazanmak için uygulanabilir alternatifleri ele alacağız.

Üçüncü Taraf Reklam Engelleyicileri Nasıl Çalışır?


Biraz geri dönelim ve Chrome’un yeni eklentisinden önce reklam engelleyicilerinin nasıl çalıştığını  konuşalım.

18 ila 29 yaş arasındaki tüketicilerin% 41’inin reklam engelleme teknolojisini kullandığı tahmin ediliyor. 13 ile 17 yaş arasındaki çocuklar % 29 ile ikinci sırada. Yaş spektrumu yukarı doğru çıktıkça, reklam engelleyicisi kullanımı azalıyor. Tabii bu daha çok kullanım bilincinden kaynaklanan bir sorunsal.

Tabii bu duruma karşı birde reklam engelleyicilerini engelleyen kod betikleri, eklentiler ortaya çıktı.

İçeriğinizi her zaman, Bu tarz kod betikleri ile reklam engelleyicisi kullanan ziyaretçilere kapatabilirsiniz. Bir yandan, bu, kullanıcıların özel üyeliklere kaydolmasını sağlayarak gelirinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Öte yandan,kullanıcılara karşı daha az agresif bir yayın politikası gütmek isterseniz farklı bir yöntem daha var. Basit bir uyarı metni.

Alternatif olarak, daha saldırgan bir yaklaşım benimseyebilir ve teknolojiyi tümüyle “reklam engelleyiciyi engelleyerek” aşabilirsiniz, ancak bu daha da fazla bir kumardır.

Reklamları, onları görmek istemediklerini belirten ziyaretçiler için bu tam anlamıyla risk almaktır.  En iyi ihtimalle para kaybedersiniz. En kötüsü, kullanıcılarınızı hayal kırıklığına uğratırsınız. Bu yaklaşımın yalnızca dünyanın en popüler tarayıcısı olan Chrome’da olmayan kullanıcılar için geçerli olduğunu unutmayın.

Yani, kilometre taşınız bu yaklaşıma göre değişebilir. Kilitli bir kapıda vakit kaybetmek istemeyen kullanıcılar da buna dahil.

Nexus Mods’tan bir örnek.

Bu istek, reklamın olabileceği alanı dikkat çekici bir şekilde doldurur. Kullanıcının deneyimini korur ve onlara düşünecekleri bir şey verir. Farklı bir örnekte Sözcü haber sitesinden. Sözce haber sitesi kullanıcıları ya ücretli üyelik almaları ya da engelleyiciyi kapatmaları konusunda sert ve agresif bir perspektif ile uyarıyor. Bu tarz agresif yaptırımlar aslında ziyaretçileri huzursuz eder ve sitenizden uzaklaşmasını sağlayabilir.

Her iki durumda da, kullanıcılara sağlayıcıyı beyaz listeye almak için bir istek (ancak bir zorlama değil) verilir. Web sitesine göz atma veya hizmeti kullanma ile ilgileniyorlarsa, web sitesini bir reklam engelleyicinin güvenlik paketiyle de öğrenebilirler.

Buna karşın, Sözcüyü ziyaret eden kullanıcıların bir satın alma, reklam engelleyiciyi kaldırma veya ayrılma arasında karar vermeleri gerekir.

Reklam engelleyicilerine para ödemek veya kapatmak için yeterince motive olmadıkları takdirde, bu motivasyonu kendi başlarına bulma fırsatına sahip olmazlar. Çünkü kullanıcılar daima hemen erişebildikleri bilgileri sever. Unutma, internet interaktif bir platform ve insanoğlu bu hıza çoktan alıştı.

Artık üçüncü taraf reklam engelleyicilerinin nasıl çalıştığını ve olası çözümlerinizi bildiğinize göre, Chrome’un nasıl değiştiğinden ve neler yapılması gerektiğinden bahsedelim.

Google Chrome’un Reklam Engelleyicisi Nasıl Çalışır?

 

Zaten Chrome’un en popüler tarayıcı olduğunu belirttik. Ama ne kadar popüler? StatCounter’a göre, Ağustos 2018 itibariyle Chrome, tarayıcı pazar payının % 59.69’unu kapsıyor. Bu çok fazla! ?

Bu yüzden bizim için en önemli durum, chrome ve onun yeni reklam engelleyicisi.

Chrome’un yeni reklam engelleme özelliği, sunucu ile son kullanıcı arasındaki diyaloğu kesintiye uğratarak üçüncü taraf reklam engelleyicileriyle aynı şekilde çalışır. Bununla birlikte, “istenmeyen unsurlar” nasıl değerlendirir? Tabii ki En İyi Reklam Standartları kuralları ile. Reklam standartları ile ilgili gerekli dökümana tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Bu standart, ABD ve Avrupa genelinde 25.000’den fazla kullanıcının, kullanıcıları reklam engelleyicileri kullanmaya zorlayan reklam türlerini tanımlaması için yapılan araştırmalara dayanarak geliştirilmiştir. Başka bir deyişle, kullanıcının deneyimine zarar veren en çok paraya değer veren web sitelerin reklamları.

Sonuçlar oldukça ilginç. Masaüstü kullanıcıları bir reklam engelleyici kullanmaya iten  dört reklam türü.

Reklamların, özellikle aynı biçime sahip olabilecek reklamları değil, modellere veya tercihlere işaret ettiğini unutmayın. Mobil kullanıcılar kullanıcılar için ise en kötü reklam çeşitleri;

İhlallerin cihaz bazında değerlendirildiğini belirtmek gerekir. Örneğin, web sitenizin mobil sürümü ihlal edilmişse de masaüstü sürümü çalışmıyorsa, masaüstü sürümü normal olarak görüntülenecektir. Ya da tam tersi. Kısaca ihlal ettiğiniz platforma göre reklam engelleyicisi yanıt vermektedir.

Başka bir deyişle, reklamlarınız Better Ads Standard ile uyumluysa, bu değişiklik sizi hiç etkilemez. Sitenizi Google Search Console‘da kontrol edebilirsiniz. “Durum: İncelenmedi” mesajını görüyorsanız, siteniz herhangi bir reklam ihlali yapmamış demektir.

Siteniz ihlal edilmişse Site tasarımı sorunları sekmesini veya Reklam öğesi sorunları sekmesini kontrol edin. Bunların nedenini ve bunu düzeltmek için neler yapabileceğinizi bildiren ek bilgiler olacaktır.

Ancak, diğer durumlarda gelirinizi yeniden düzenlemek ve reklam engelleyicilerin gelirinizi azaltmasını engellemek için bu makaleyi okumaya devam edebilirsiniz.

Chrome reklam engelleyicisini devre dışı bırakma

Chrome’un Reklam Engelleyicisi, hemen tarayıcıya inşa edilmiş ve varsayılan olarak her site için etkinleştirilmiştir. Bir sitede Chrome Reklam Engelleyici’yi devre dışı bırakmak istiyorsanız (reklamlara izin vermek için), adres çubuğunda sitenin adının yanındaki küçük simgeye tıklayın ve “Site ayarları” na göz atın.

Site ayarlarına geçiş yapıp ilgili seçeneği görüntüleyebiliriz.

Ardından, sayfada rahatsız edici reklamlara izin verilip verilmeyeceğini seçebilirsiniz. Yine, bu ayarlar site bazındadır. Yapacağınız ayarlar tüm siteleri kapsamaz. Her siteye özel ayar yapabilirsiniz.

Reklam engelleyicileri ile ilgili anlatacaklarımız bu kadar. Şimdi farklı bir konuya göz atalım. Web sitenizden reklam yayınlamak dışında nasıl para kazanabilirsiniz?

Sitenizden para kazanmanızı sağlayan 5 farklı yöntem

Reklam engelleyiciler ile uğraşmaktan yoruldun mu? Evet gerçekten çok yorucu. Ama üzülme, hala web siteni bir finans kaynağına dönüştürmek için yöntemler var.

  1. Dijital Ürünler ya da E-kitap satın.
  2. Online Kurslar Oluşturup Satın. ( Uzmanlık alanınız varsa gerçekten güzel bir seçenek.)
  3. Premium Üyelik Satışı Yapın.
  4. Sponsor İçerik İncelemeleri ve Blogları Oluşturun.
  5. Satış Ortaklığı Sistemleri ile Gelir Ağı Oluşturun.

Ya da tüm bunları bir kenara bırakarak reklamlarla savaşmaya devam edebilirsiniz. Satış ortaklığı sistemi sağlayan bir firma olarak Hostadvice isimli satış ortağımıza yönlendirdiği müşteri portföyüne karşılık olarak haftalık minimum 100$’a varan komisyon ödemekteyiz. Bunu şöyle hesap edin. Hostadvice üzerinde 4000+ satış ortağı mevcut. Hostadvice bu ortaklarının reklamlarını, paketlerini ve yorumlarını yayınlıyor. Her satış ortağından 50$ aldığını düşünsek minimum, 200.000$ kazanç elde eder. Tabii ki bu rakamlara ulaşmak ciddi miktarda emek, enerji ve alaka ister. Hostadvice şuanda milyonlarca kullanıcıyı satış ortakları ile tanıştırıp ürünlerin satışına aracılık ediyor. Ve bu sayede çok güzel bir gelir elde ediyor. Satış Ortaklığı sistemimize tıklayarak üye olabilir, sizde bu fırsatlardan yararlanabilirsiniz.

 

 

 

 

hostazor

Share
Published by
hostazor

Recent Posts

SSH ile WordPress Yönetimi

SSH nedir? İlk olarak, SSH'nin ne olduğunu ve ne zaman kullanabileceğinizi belirleyerek başlayalım. SSH ile…

4 sene ago

Yenilenen Arayüzü ile Hostazor Web Site Mimarı

Günümüzde herkes bir web sitesi oluşturmak için bir çok yöntem kullanır. Bunu basitleştirmek ve herkese…

4 sene ago

Çalışmalarınızı Sergilemek için En İyi 5 WordPress Portföy Eklentisi Seçenekleri

Portföy olmadan profesyonel bir fotoğrafçı neler yapabilir? Peki ya bir sanatçı, ajans ya da serbest yazar? İçerik…

5 sene ago

WordPress Subdomain (Alt Etki Alanı) Rehberi; Verimli şekilde nasıl kullanılır?

Bir alt etki alanı, ana etki alanınızdan önce gelen etki alanı adınızın ek bir bölümüdür. Örneğin, subdomain.alanadi.com.…

5 sene ago

WordPress’de Disk Kullanımını Kontrol Etmenin Yolları

Dijital evrende “sınırsız” diye bir şey ortaya çıktı. Web hosting ürününüzün disk alanı veya bant genişliğinin sınırsız…

5 sene ago

Röportaj: CloudLinux’den Igor Seletskiy #HostazorPin

S1: Geçmişiniz nedir ve iMunify360 ekibine nasıl katıldınız? Programlamayı çok seviyorum ve her zaman Linux…

5 sene ago